Translate

söndag 23 augusti 2015

Rapport ifrån skrivarlyan

Idag har jag börjat att återigen titta på romanen om Viveka och Rikard.
Deras resa börjar i Civitavecchia i Italien och jag läser in mig på miljön, maträtter och annat som jag behöver veta. Det är oerhört vackert där med de fina husen som likt svampar växer uppför bergen.
Samtidigt som jag tittar över miljöbeskrivningar så tittar jag också på hur de gestikulerar, hur det luktar, vad man hör osv. Men det tar sin tid och kommer att ta väldigt lång tid. Idag har jag endast hunnit tre kapitel. Fast det är ju inte meningen att jag ska skriva som om ett tåg skulle köra över mig. Faktum är att jag skriver för att jag tycker att det är roligt och när det blir för jobbigt så kommer jag att sluta. Men förmodligen kommer jag alltid att skriva liksom jag andas och äter men endast när jag själv vill och kan för mitt ordinarie arbete.
.©  Peter Knagert
 (text och ritade teckningar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här en bild på Civitavecchia i Italien
bild: www.loco2.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar